Thursday, May 16, 2013

nukilan

Aku hairan manusia sekeliling aku, Kalu apa sahaja baik cakap aku, tindakan aku, ada sahaja tak kena di mata mereka..Kalu aku berpakaian mereka memperli aku suka membazir, gemuk berfashion lah.. macam2.. Tp sebenarnya dibelakang cuba meniru cara aku, fashion aku dibeli secara diam2..

Begitu juga jika aku sedang berdiet.. Kalu aku makan sikit, mereka akan makan sikit juga... Kenapa, takut gemuk daripada aku ke..bukan meniru aku jugak ke namanya tu..

Ada seorang lagi teruk.. Boleh dia menyokong kawan lain yang suka bawa kereta laju berbanding cakap aku yg menasihat jgn bawa kereta laju... Betul2 tak faham.. Keji dan busuk hati betul perangai begini.. Tp nampak mcm kuat agama... Orang sebegini org yg disayang mrk , hangguk tak kira sebab sbb utk jaga hati,,,

Terlintas juga difikiran adakan aku ni seorang yang over dalam membuat sesuatu..? sehingga mereka jengkel melihat aku... naik menyampah pada aku.. Memang aku cakap memang kuat tp taklah niat nak berlagak ke hape,,, Yg nyata hati mereka memang busuk dan hitam krn ada negetif minda pasal aku...

Takpe lah... ini ujian Allah pdku.. Mungkin Allah minta aku lebih rapat kpdnya berbanding rapat dgn manusia... Aku muhasabah diri..



No comments: